» Klubben » Utmärkelser, media & turnéer :

Julen 2001 visades den första filmen om Grunden Bois i SVT och 2005 gjorde SVT en uppföljande film. Filmerna om Bois handlade främst om glädjen och gemenskapen. Filmerna har sänts ett otal gånger i SVT och även i de nordiska grannländerna. Mannen bakom filmerna är SVT Sportens Kjell Kjellman.

På Svenska Idrottsgalan 2002, i Globen, fick en av Grunden Bois ledare Sportspegelns pris som Årets Idrottspersonlighet. Vidare fick Grunden Bois Göteborgs Postens Stora Sportpris, som Årets Förening 2001, utdelat i Scandinavium. År 2003 fick Grunden Bois Västra Götalands handikappidrotts stipendium. År 2004 fick en ledare Lions Internationals Livskvalitets pris. År 2005 fick en ledare Rotarys stora pris och även Centralföreningens Förtjänstmedalj i guld. Samma år fick Bois Älska Fotbolls stipendium, av Aftonbladet. År 2008 blev en Bois ledare utsedd att springa OS-facklan i Kina.

Grunden Bois har blivit ordentligt uppmärksammade i hela landet och mängder med privatpersoner, föreningar, organisationer, utbildningar och kommuner hör av sig per telefon, E-post, brev, fax och en och annan blomma.

Radio, TV & tidningar runt om i landet gör också många reportage
om Grunden Bois.

Grunden Bois turnerar ofta runt i landet och spelar för- och uppvisningsmatcher. Grunden Bois är också ute i landet och berättar om verksamheten på mässor, i kommuner, hos landsting, hos fotbollsklubbar, på utbildningar med mera. Detta gör att intresset på andra orter ökar för att starta något som liknar Bois. På många orter har man också kommit i gång med fotbollsverksamhet för spelare med intellektuella funktionsnedsättningar. Dels har man startat upp i "vanliga" fotbolls & innebandyklubbar och i andra fall i handikappidrottsföreningar. Kommuner & näringsliv stödjer detta på ett bra sätt.